mandag 29. april 2013

Unsound magasinforside


Altså, vi fikk en oppgave som gikk ut på å lage en magasinforside, og den lød sånn her: 

Finn et magasin du vil arbeide med. Ta utgangspunkt i en av dagens magasiner... Norsk ukeblad, Se og hør, Times, Vogue

Du skal bygge opp siden på nytt, du kan endre layoutenes stil, farger og oppsett. Inn i layout skal du manipulere et portrett/ en helfigur du har fotografert. Denne karakteren må vise en face, gjerne et annet ansiktsuttrykk enn originalen, men i samme vinkel. Velg selv om du bare vil arbeide i photoshop, eller om du også vil arbeide i InDesign.  

Jeg valgte å ta "utgangspunkt" i ett musikk magasin som heter Unsound, som er noe ukjent vil jeg si. 


Dette er det magasinet som jeg valgte å jobbe med:

Her er bilde prosessen min, fra plain photo til ferdig produkt:




Sånn ble det altså til slutt da:

Det var en veldig morsom oppgave, men jeg holdt på lenge før jeg fikk startet (nok en gang). Der har du meg, treg og usikker på hvilke motiv jeg vil bruke, det er flott det... og da det sto i oppgaven at det skulle være popart, ja, da holdt jeg på å dø. Jeg trodde ikke vi skulle ha det. 

Fant ut at jeg skulle legge ut bilder av fotografen (altså meg, ehe), da læreren syntes det var en god idé for å få se hvem som var bak kamera....


Takk til Veronica Benjaminsen (modellen min) som tok bildene av meg.



- Kristina Hegstad




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar